فواید شستشوی تشک خوشخواب در خانه چیست؟
نوشته شده توسط : نوین

خوابیدن و استراحت روی تشک های لکه دار یا بدبو اصلا خوشایند نیست. از طرفی کثیف شدن تشک خواب امری اجتناب ناپذیر است و شستن تشک تخت یکی از کارهایی است که باید هر چند سال یکبار انجام شود. البته در مواردی مانند شستن خواب کودک یا نوجوان، تشک تخت باید هر سال در منزل شسته شود. البته نحوه شستشوی خواب خوب با تشک های دیگر متفاوت است. اگر تشک شما دارای لکه های چربی، ادرار یا خون است، تنها راه پاک کردن این لکه ها شستن تشک است. خیلی ها فکر می کنند شستن ملحفه یا روتختی کافی است و شستن تخت آنقدرها هم مهم نیست! اگر آلودگی از طریق روکش تخت و به تشک وارد شود و به مرور زمان تشک ها بوی نامطبوعی داشته باشند. بنابراین شستن تشک تخت در منزل باعث می شود درصد بالایی از آلودگی و بوی بد تخت به طور کامل از بین برود. در ادامه به نحوه شستشوی تشک خوشخواب و عوامل موثر بر قیمت شستشوی تشک تخت در منزل می پردازیم. همچنین میتوانید موکت های خود را نیز در خانه بشورید. برای مطالعه بیشتر میتوانید مقاله‌ی نحوه شستشوی موکت در منزل را مطالعه بفرمایید.

تشک خوشخواب را در خانه بشویید.


برای جلوگیری از کثیف شدن تشک روی تخت اغلب از محافظ تشک استفاده می شود. محافظ تشک یک روکش زیپ دار است که اغلب برای تمیز کردن تشک برداشته و شسته می شود. اما بهترین راه حل برای شستشوی تشک خوشخواب خوب چیست؟ در برخی موارد لکه های زرد روی سطح تشک را می توان با محلول های شستشو و اسفنج های ساده پاک کرد. اما قطعا نمی توان تشک را با آب شست. زیرا آب به داخل لایه های تشک نفوذ می کند و تشک به مرور زمان پوسیده می شود

 

 

تمیز کردن تشک با سرکه و جوش شیرین


یکی از روش های خانگی برای از بین بردن لکه های خون و ادرار از تشک، استفاده از جوش شیرین و سرکه است. جوش شیرین را روی لکه موجود بریزید و سپس سرکه را روی آن بریزید و با یک پارچه تمیز محل آسیب دیده را پاک کنید. البته این راه حل برای لکه های ریز امکان پذیر است و برای شستن لباس های کثیف گزینه خوبی نیست زیرا باید تمام قسمت های کثیف را بشویید و نمی توانید خود را به قسمت خاصی محدود کنید.

برای شستشو می توان از بخارشوی خانگی نیز استفاده کرد. گرمای بخار تمام موجودات میکروسکوپی را از بین می برد و شما از شر عوامل بیماری زا رهایی خواهید یافت. البته در مورد از بین بردن لکه زرد، دستگاه بخار کارایی چندانی ندارد. برای تمیز کردن لکه های تازه ایجاد شده می توانید از کمی سرکه سفید استفاده کنید. نکته مهم در استفاده از بخارشوی نحوه خشک کردن تشک است. به طور کلی تشک های خواب برای شستن با آب ساخته نمی شوند. رطوبت باقی مانده در داخل تشک باعث آسیب جدی به لایه های تشک می شود.

راه حل رفع بوی بد تشک خواب بدون شستن تشک تخت


بهترین راه حل برای از بین بردن بوی بد تشک خوشخواب استفاده از جوش شیرین است. بوی عرق تشک یا بوی قدیمی خوشخواب خوب با جوش شیرین از بین می رود. مقدار زیادی از این مواد را روی تمام تخت اسپری کنید و سپس تخت را برای چند ساعت بگذارید. سپس تمام قسمت های تخت را با جاروبرقی جارو کنید.

 خدمات شستشوی خوشخواب توسط شرکت هایی ارائه می شود که خدمات شستشوی مبل و موکت را در محل ارائه می دهند.

نحوه شستشوی تشک فنری و تمیز کردن لکه تشک


به طور کلی دو نوع تشک فومی و تشک فنری در بازار موجود است که بر اساس نوع لکه تصمیم گیری می شود. اما در مورد نحوه شستشوی تشک فنری نکته ای وجود دارد که آب نباید به داخل آن نفوذ کند زیرا فنرهای فلزی داخل تشک زنگ زده و کارایی خود را از دست می دهند. اما در مورد شستن تشک های طبی، می توانید با استفاده از مواد شوینده و آب بسیار کم آنها را تمیز کنید. اسپری های لکه دار برای از بین بردن لکه های خون، استفراغ، عرق، ادرار و غیره استفاده می شود.





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: